Η υπερκατασκευή θα συνδέσει πόλεις όπως τη Στοκχόλμη, τη Κοπεγχάγη, το Αμβούργο και το Βερολίνο αντικαθιστώντας το υπάρχον σιδηροδρομικό πορθμείο.
Η προτεινόμενη υποθαλλάσια σήραγγα έχει μήκος 17,6 χλμ και βάθος μέχρι 40 μέτρων έχοντας λιγότερο ρίσκο από την καλωδιωτή γέφυρα. Οικονομικά η διαφορά είναι μικρή. Σχέδιο των Cowi/Obermeyer την κοστολογεί την 19 χλμ γέφυρα στα 5,2 δις ευρώ και σχέδιο των Rambøll/Arup/TEC’s κοστολογεί την υποθαλάσσια στα 5,5 δις ευρώ. Ωστόσο η τελευταία επιλογή έχει ελάχιστα περισσότερα λειτουργικά κόστη και χρειάζεται ακόμα 6 μήνες για την κατασκευή της - 6,5 έτη -.
ΚΑΛΩΔΙΩΤΗ ΓΕΦΥΡΑ
Η επιλογή της καλωδιωτής γέφυρας θα περιλαμβάνει μια κυρίως γέφυρα μήκους 3.208 μέτρων με τρία κυρίως ανοίγματα 724 μέτρων και δύο πλευρικά ανοίγματα μήκους 518 μέτρων το καθένα. Οι πυλώνες της θα έχουν ύψος 280 μέτρα και 65 μέτρα πάνω από τη θάλασσα. Το νότιο τμήμα σύνδεσης θα έχει μήκος 6.000 μέτρα και το βόρειο τμήμα 9.360 μέτρα. Επίσης, στο επάνω μέρος της θα έχει 4 λωρίδες κυκλοφορίας και στο κάτω 2 ηλεκτρικούς σιδηροδρόμους παρόμοιους με την γέφυρα Oresund.
Βίντεο του τελευταίου διαθέσιμου σχεδίου της γέφυρας Fehmarn Belt
Η υποθαλάσσια σήραγγα θα έχει 41 μέτρα πλάτος και 10 μέτρα ύψος και θα αποτελείται από 4εις επιμέρους σήραγγες; δύο με δύο λωρίδες κυκλοφορίας αυτοκινητόδρομο ο καθένας και δύο για τη σιδηροδρομική γραμμή. Θα δημιουργηθεί και μια επιπλέον σήραγγα εξυπηρέτησης πλάτους 1,5 μέτρου.
Τρισδιάστατη απεικόνιση της υποθαλάσσιας σήραγγας Fehmarn Belt
Βίντεο της υποθαλάσσιας σήραγγας Fehmarn Belt
Η Δανία θα χρηματοδοτήσει και θα λειτουργήσει πλήρως το έργο. Με την ολοκλήρωση του αναμένεται να εξυπηρετούνται 7.700 αυτοκίνητα και 3.800 επιβάτες τραίνου καθημερινά.
kataskeui.blogspot.com