To
2010 ήταν αναμφισβήτητα η χρονιά του Μαρκ Ζούκερμπεργκ, του ιδρυτή του
πλέον «καυτού» ιστότοπου κοινωνικής δικτύωσης, του γνωστού σε όλους μας
Facebook...
Ο
ίδιος ανεδείχθη πρόσωπο της χρονιάς, η ταινία – βιογραφία του σπάει τα
ταμεία διεθνώς, ενώ με βάση τα τελευταία στοιχεία το Facebook είναι
πλέον το τρίτο μεγαλύτερο site στον κόσμο, ήτοι η ηλεκτρονική διεύθυνση
με την μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στον πλανήτη, πίσω μόνον από την Google
και τη Υahoo.
Με περισσότερα από 500 εκατομμύρια μέλη – χρήστες,
το Facebook ετοιμάζεται να αντλήσει κεφάλαια – ρεκόρ από την αγορά μέσα
στο 2011, όταν θα ξεκινήσει και επισήμως τη διαδικασία δημόσιας εγγραφή
του, όμως οι προκλήσεις της νέας χρονιάς αφορούν στην περαιτέρω
ανάπτυξή του σε αγορές στις οποίες μέχρι σήμερα ΔΕΝ έχει μεγάλη
διείσδυση. Γιατί υπάρχουν και τέτοιες ...Έτσι, το 2011 ο μίστερ
Ζούκερμπεργκ καλείται να κερδίσει το στοίχημα της Ιαπωνίας (!), της
Βραζιλίας, της Κίνας αλλά και της Ρωσίας. Με δυο λόγια σήμερα το
Facebook έχει γιγαντωθεί ΧΩΡΙΣ να παρουσιάζει σημαντική επισκεψιμότητα
σε αγορές που σε απόλυτους αριθμούς συγκεντρώνουν σχεδόν το ένα τέταρτο
του πληθυσμού του πλανήτη! Στην Ιαπωνία το site κατατάσσεται τρίτο σε
επισκεψιμότητα ανάμεσα στα sites κοινωνικής δικτύωσης, στη Ρωσία το
ίδιο, ενώ στην Κίνα και στη Βραζιλία η αναγνωρισιμότητα του Facebook –
και φυσικά οι εγγεγραμμένοι χρήστες – είναι ακόμα χαμηλότερη.
Πρώτος
στόχος η Ρωσία. Όπου από τον Ιανουάριο έως τον Αύγουστο οι χρήστες του
Facebook αυξήθηκαν μεν κατά 376%, πλην όμως υπολείπονται σημαντικά των
χρηστών που συνδέονται καθημερινά στα δύο μεγαλύτερα «ρωσικά» social
networks. Για να αυξήσει τη διείσδυσή του στην αγορά ο κύριος
Ζούκερμπεργκ έφτασε σε συμφωνία με δύο μεγάλες εταιρείες κινητής
τηλεφωνίας και ίντερνετ στη Ρωσία, τις Beeline και OAO Mobile
TeleSystems, με στόχο να ... πλασάρει και την mobile έκδοση του
Facebook. Το ερώτημα είναι πως θα αντιμετωπίσει τις προκλήσεις στην
Κίνα, εκεί όπου ακόμα και η Yahoo αντιμετώπισε πρωτοφανείς δυσκολίες ...
Proto Thema